طبیعت زیبای ایران

کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها

نویسنده : رسول شهبازی - ساعت ٩:٠٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳٩٠/۸/٢

مسیرکوهنوردی و جنگل پیمایی جنگل الیمستان، یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران است که علاقمندان زیادی را بخود جلب میکند.

بقیه در ادامه مطلب...

جنگل الیمستان

جاده هراز زیبایی های زیادی را در خود نهفته دارد که اگر اندکی وقت بگذاریم میتوانیم از این جاذبه ها بخوبی استفاده کنیم.

هرچند ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز چهره طبیعت اطراف جاده هراز را که روزگاری زیباترین چشم اندازهای طبیعی را در خود جای داده بود، خدشه دار کرده، ولی هنوز هم میتوان از طبیعتی که نفس های آخر را در مقابل سکوت ما میکشد، لذت برد!

این مسیر زیبای جنگلی که از روستایی به همین نام آغاز میشود، بعد از گذشتن از میان درختان کهنسال جنگلی، و مراتع ییلاقی، به مقبره امامزاده قاسم منتهی میشود که بیشتر کوهنوردان آنجا را برای اقامت شبانه انتخاب میکنند و اطراف آن چادر میزنند.

جنگل الیمستان

اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسه انگیز باشد، البته بشرطی که تمامی اصول این گونه سفرها رعایت شود.

مهمترین نکته ای که باید در سفر به جنگل رعایت کرد، پرهیز از ریختن آشغال، و خاموش کردن آتش است که چنانچه رعایت نشود، خسارات جبران ناپذیری بجا میگذارد.

تیرماه امسال بهمراه دوستم عازم منطقه شدیم ولی بخاطر بارندگی شدید، شب اول را در روستا ماندیم.

جنگل الیمستان

صبح روز بعد هوا بسیار مطبوع و فرح بخش بود و باران و مه صبحگاهی چهره زیبای جنگل را زیباتر کرده بود.

در انتهای مسیر و بعد از امامزاده، چاله ای بزرگ در نزدیکی قله وجود دارد که گفته میشود حاصل برخورد شهاب سنگ به کوه، در گذشته می باشد.

همیشه سعی میکنم مسیر طبیعتگردی من با بقیه فرق داشته باشد و هدفم جاهای بکر است، بنابراین در میانه راه، به دل جنگل رفتیم تا کلبه ای را که برای اقامت شبانه انتخاب کرده بودم، بیابیم.

جنگل الیمستان

بااینکه GPS همراه داشتم و قبلا مسیر جنگل را  در چند نقشه بررسی کرده بودم ولی بازهم بدلیل مه گرفتگی شدید دو ساعتی را در جنگل گم شدیم.

سرانجام بعد از یک سرگردانی دلچسب، در جنگلی که بخاطر مه شدید و انبوه شاخ و برگ درختان چند قدمی خودمان را هم نمی دیدیم، توانستیم کلبه متروکه را پیدا کنیم و شب را در آرامشی که گاه و بیگاه صدای حیوانات وحشی سکوت آن را،  جذاب تر و وهم انگیزتر میکرد، به صبح برسانیم.

به هرحال قدم نهادن به این جنگل زیبا را به همه عزیزان سفارش میکنم

اگر به فایل GPS  ویا آدرس مسیر نیاز داشتید، لطفا ایمیل بزنید.

جنگل الیمستان

درضمن از آقا کریم باصفا و پدر گرامی ایشان که در روستای الیمستان، با کمترین امکانات خدمات با ارزشی را به کوهنوردان ارائه میدهند، تشکر میکنم.درضمن از آقا کریم باصفا و پدر گرامی ایشان که در روستای الیمستان، با کمترین امکانات خدمات با ارزشی را به کوهنوردان ارائه میدهند، تشکر میکنم.